08 December, 2016

Politički profitabilna patriotska mantra ekonomskog protekcionizma u potpunoj suprotnošću sa ekonomskom stvarnošću

Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović se izvinila hrvatskoj javnosti nakon što je otkriveno da je dubrovačkoj djeci na Dan branitelja Dubrovnika dijelila čokoladice srpskog proizvođača Pionir iz Subotice.


"Iznimno sam razočarana jer osobno zastupam i podržavam kampanju Kupujmo hrvatsko. U toj košari su se našli proizvodi koji nisu bili hrvatske proizvodnje, a koji se nalaze na hrvatskom tržištu. Hrvatska predsjednica mora promicati hrvatske proizvode i to se više neće dogoditi."

Šta reći da bi se dočarala banalnost ovog izljeva patriotizma hrvatske predsjednice kao i banalnost samog koncepta kampanje "Kupujmo hrvatsko", osim priložiti na razmišljanje sliku koja dočarava stvarnu tržišnu povezanost dvije susjedne zemlje.


Naravno, radi se o blokadi granica Srbije za hrvatski promet, koja je u jesen 2015. uvedena kao odmazda za blokadu granice sa hrvatske strane zbog spora oko problema sprječavanja prolaza vala izbjeglica kroz zajedničku granicu.  Jedanaest kilometara duga kolona šlepera sa robom za Srbiju govori sama za sebe.

No comments:

Post a Comment